پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1694
نویسنده : ابوالفضل رخشانفر
جورج آر. آر. مارتین نویسنده مجموعه «نغمه ای از یخ و آتش» در روز ۲۷ ام فوریه نسخه ای از ویرایش اول کتاب هابیت نوشته جی. آر. آر. تالکین را به کتابخانه دانشگاه A&M تگزاس اهدا خواهد کرد. این کتاب ۵ میلیون امین کتابی خواهد بود که به کتابخانه این دانشگاه اضافه می شود. ویرایش اول کتاب هابیت با ویرایش های بعدی آن تفاوتهایی دارد. مهمترین تفاوت این نسخه در فصل «معما در تاریکی» است. تالکین در ویرایش دوم این فصل را تغییر داده تا آن را با کتاب ارباب حلقه ها که پس از آن نوشته بود هماهنگ سازد. در ابتدای این مراسم، مارتین بخشهایی از کتاب هابیت را خواهند خواند.



بازدید : 2365
نویسنده : ابوالفضل رخشانفر
به گزارش ایبنا، کتاب سیلماریلیون اثر سترگ پروفسور تالکین با ترجمه آقای حسین ترکمن نژاد در دو جلد و در قطع پالتویی از طرف نشر غنچه منتشر شد. این ترجمه در عرض ۱۰ روز به چاپ دوم رسیده است. ترکمن نژاد آن‌طور که در پیشگفتار آورده، کوشیده است تا زبان فاخر «سیلماریلّیون» را در ترجمه بازتاب دهد. در صفحه ۱۱۰ جلد نخست کتاب می‌خوانیم: «فینوی، ایندیس زیبا را به عنوان همسر دوم خویش برگزید. وی از تبار وانیار و از خویشان شاهنشاه اینگوی بود؛ او گیسوانی زرین و قامتی بلند داشت و از هر نظر با میریل متفاوت بود. فینوی عمیقا او را دوست می‌داشت و دوباره شاد و سرخوش گشت؛ اما سایه میریل از سرای فینوی و دل او رخت بر نبست و نزد وی همواره فیانور از همه عزیزتر بود». از ویژگیهای این ترجمه داشتن شجره نامه و فهرست اعلام هست، که نیمی از جلد دوم کتاب را به خود اختصاص می‌دهد. سیلماریلّیون را انتشارات «غنچه» با شمارگان یکهزار جلد، در دو جلد، قطع پالتویی کوچک و به بهای ۲۴۰‌هزار ریال روانه بازار نشر کرده است. این کتاب هفته گذشته منتشر شد و در کمتر از ۱۰ روز به چاپ دوم رسید. پیش از این نیز کتاب سیلماریلیون توسط رضا علیزاده و مریم واثقی پناه به فارسی ترجمه شده بود.



برداشتی کوتاه از داستان «برگ اثر نیگل»
نوشته شده در پنج شنبه 14 / 12 / 1393
بازدید : 1582
نویسنده : ابوالفضل رخشانفر
درخت و برگ نام مجموعه ای از سه داستان کوتاه تخیلی از جی. آر. آر. تالکین با نام های «برگ اثر نیگل»، «آهنگر و ستاره جادو» و «زارع و اژدها» است که اولین آن ها، برگ اثر نیگل که در سال های ۱۹۳۸ تا ۱۹۳۹ نوشته شده و برای اولین بار در مجله Dublin Review ماه ژانویه ۱۹۴۵ به چاپ رسیده بود. کاری عمیق، درباره وجوه ناامیدکننده فناپذیری که از نظر برخی تالکین شناسان به نوعی بازتاب شخصیت خودِ تالکین و کارهایش بود.